HET LEEFSTIJLROER OM: RESET JE SLAAP

Huidige status
Niet ingeschreven
Prijs
39.95

TIJD OM TE SLAPEN

Er komt steeds meer bewijs dat goed slapen het belangrijkste medicijn is voor een goede gezondheid. Slaap zorgt voor een betere weerstand en een betere lichamelijke en mentale conditie. Helaas is goed slapen niet zo gemakkelijk als dat het lijkt.

En je bent zeker niet de enige die regelmatig slecht slaapt. Je hebt een drukke baan, een groot gezin, veel verantwoordelijkheden en eigenlijk heb je helemaal geen tijd om te slapen. Maar je kunt het je zeker niet veroorloven om slecht te slapen en ’s nachts wakker te liggen. Je hebt je nachtrust veel te hard nodig om alle ballen in de lucht te houden.

Je hebt nog zoveel plannen en ambities maar daarvoor moet je wel goed uitgerust zijn en focus kunnen houden. Je hebt al je energie nodig om het maximale uit het leven te halen en optimaal te kunnen genieten.

STEL JE VOOR DAT JE WEER UITGERUST WAKKER WORDT

Hoe fijn zou het zijn als je weer zo goed gaat slapen dat je de volgende ochtend heerlijk uitgerust wakker wordt. Je hebt helemaal zin in de nieuwe dag en kan niet wachten om op te staan. Je voelt je helemaal opgeladen en je bent benieuwd wat de nieuwe dag je weer gaat brengen.

Je hebt zin om een gezellig ontbijtje voor de kinderen te maken en even de hond uit te laten voordat je aan de slag gaat.  

Je bruist van de nieuwe ideeën, die je hebt voor de projecten waar je mee bezig bent. Je kijkt uit naar de borrel die je vanavond nog hebt met al je collega’s.

Je straalt zo’n kracht uit dat je een inspiratiebron bent voor anderen. Het voelt echt of je de hele wereld weer aankunt. 

HET SLAAPPROGRAMMA

Het programma is gebaseerd op wetenschappelijk bewezen werkzame behandeltechnieken. Zoals cognitieve gedragstherapie, waardoor je leert je gedachten of overtuigingen die je belemmeren om goed  te kunnen slapen onder de loep te nemen en om te buigen naar meer positieve gedachten (positieve psychologie). Daarnaast werk ik met ACT, Acceptance and Commitment Therapy. Hiermee leer je hoe het gevecht aangaan met je slapeloosheid het probleem alleen maar versterkt, terwijl een houding van acceptatie je veel meer rust en dus energie gaat brengen. Ik gebruik krachtige mindfulness en meditatie oefeningen die je hierbij gaan helpen. Natuurlijk werken we ook aan ontspanning zodat je beter om leert gaan met stress door ontspanningsoefeningen en ademhalingsoefeningen. Tot slot krijg je speciaal voor jouw situatie toepasbare leefstijladviezen en hulp bij het aanleren van sterke en slaapverwekkende routines in je dagritme, zodat je ze zonder moeite in je leven kunt toepassen.